начална страница новини направи начална страница
добави в любими новини добави в любими
търси : 
дата : 22/11/2008
абонамент : 
RSS новини
Събота, 22.11.2008 0 новини за деня 
Начало
София
Пловдив
Варна
Бургас
Русе
Велико Търново
Стара Загора
Плевен
Сливен
Благоевград
Видин
Добрич
Хасково
Новини Световна финансова криза
Категории
Връзки
Любопитно



БТА

 

Някои плодови сокове намаляват ефикасността на лекарствата

Дата : 20 Август 2008 г. 12:16 ч.
Когато медикаментът се пие с вода, се усвоява изцяло, а когато се пие със сок - наполовина. Снимка: sxc.hu
Когато медикаментът се пие с вода, се усвоява изцяло, а когато се пие със сок - наполовина. Снимка: sxc.hu

     
 
    
Соковете от портокал, грейпфрут и ябълка намаляват усвояването на някои лекарства в червата и с това значително отслабват ефекта им, показа изследване на канадски учени, цитирано от АФП.

Екипът на д-р Дейвид Бейли от Университета на Западен Онтарио (Канада) представи резултатите от изследването си на заседание на Американското дружество на химиците във Филаделфия.

Според клиничното изследване пиенето на плодовите сокове трябва да се избягва, когато се приемат противоракови лекарства, лекарствата срещу хипертония атенолол, целипролол и талинодол, циклоспорин, потискащ отхвърлянето на присадени органи, и някои антибиотици като ципрофлоксацин, левофлоксацин и итраконазол.

Преди няколко години беше открито, че сокът от грейпфрут повишава абсорбцията на някои лекарства, но ги прави токсични. Клиничното изследване е извършено със здрави доброволци, които са поемали противоалергичното лекарство фексофенадин с грейпфрутов сок или с вода.

Когато медикаментът се пие с вода, се усвоява изцяло, а когато се пие със сок - наполовина. Активното вещество в грейпфрута, наречено нарингин, потиска ключов фактор, който управлява усвояването на споменатите лекарства от организма.

От друга страна сокът от грейпфрут блокира ензима CYP3A4 в лекарства за намаляване на холестерола, като ги прави потенциално отровни. Нормално ензимът преработва тези лекарства в организма.

Преди 20 години д-р Бейлие установил, че консумацията на сок от грейпфрут или самия плод повишава в опасна степен въздействието на лекарството срещу артериална хипертония фелодипин. БТА
 
     
предишна новина | | следваща новина
 
Запази статията на компютъра Запази  Изпрати статията на приятел Изпрати  Принтирай статията Принтирай  20 Август 2008 г. 12:16 ч. 
 
 
    
 
   
     
 
  Новини по темата  
 
 
НЗОК установи злоупотреби в 29 болници
9600 нарушения на лекари отчете НЗОК за по-малко от година
Отново оставиха онкоболните на самотек
още от : Здравеопазване
 
     
 
  Коментари  
 
 
публикувани коментари: 0  |  нов коментар
 
 
нагоре
 
     
 
  Новини от категорията  
 
 
Защо човек пуши?
Храните, които влияят на психиката и творческия потенциал
Студената храна е вредна за здравето
8 храни за засилване на имунната защита
Отслабването изисква ясен и правилен мотив
За "женската логика"
Полезните свойства на мюслито
Веселата музика е полезна за сърцето
Какво трябва да знаем за pH на кожата
Най-големите врагове на отказващите цигарите
 
     
Галерия Денят в снимки
Последни новини Водещи новини
Най - четени Най - коментирани
Zalezyt nad Sozopol
Близо до "Дюни"
 
  Теми в развитие  
 
  ПътешествияСкандал в МВРФутбол - Първенство на БългарияСлучаят КуйовичФилмът БаклаваУбийстваСметището в СуходолКонфликтът Турция - ИракМартин ЗаимовМаксим Стависки - катастрофаМедици - завръщанеОстровът на изкушениетоЕкологияМестни избори 2007 - БългарияСкандалът Овчаров - АлександровБизнес - енергетика - Бургас-АлексадруполисNational GeographicMusic IdolНатура 2000Убийства - децаБЛСИманярствоТелефонни компанииСофияСПИНГлобално ЗатоплянеКнигиПравителствоЛетище - СофияЛиван - конфликтЕврофутболАрхеологически разкопкиСофийска водаВреметоЕС членство БългарияMicrosoftИзраелКосовоООНЖурналистиКриминалноИзложбиПротестиАЕЦ - БеленеНаводненияБезработицаНаркотрафикДосиета на ДСПтичи грипБългарски футболКорупцияАЕЦ - КозлодуйТероризъмТоплофикацияНАТОИрак  
     
Бизнес България Европейски съюз Инциденти Култура Образование Общество Свят Спорт
зареждане...
Времето Прогноза Графики
зареждане...
 
Валути Калкулатор Графики
зареждане...
 
  Партньори  
 
 
Expert.bgRs-auto.bgMeridianmatch.bgSound.bgTehnozona.bgClub.bg
Crazy.bgScreen.bgYellow.bgPredainatatak.bgБългарските новиниMagStudio.bg
AmAm.bgAtol.bgElmaz.comColibri.bgАстрологияZdrave.bg
Zaedno.deElectron.bgКурсове и училищаComfort.bgTRAVEL туризъмМода и стил
Bgstroitel.comLyubovni-pisma.comMyCV.bgФутбол Winner.bgRadar.bgХороскопи
Visit.BGBulJob.comПочивкиIDG.bgЗапознанства911.bg
Иде.лиSofiaDnes.comBulgar-bgGuliverBGstuff.netЗъболекар
Bigfoto.comFreeFoto.comOlimp-uv.comПортал ЕВРОПАФармация и лекарстваDormeo-bg.com
 
     
WebGround Copyright © 2007 ACTUALNO.COM. Всички права запазени.
ACTUALNO.COM е част от групата WebGround.  Условия за ползване
При използване на информация от сайта позоваването на actualno.com е задължително.
 В информациите са използвани и бюлетини на БГНЕС и БТА.