|
Данните от изследване на специалисти от университета на Монпелие, Франция, показват, че ябълките и ябълковият сок оказват същия благоприятен ефект върху сърдечносъдовата система като гроздето и сокът от него, съобщи ЮПИ. Авторите на проучването са установили още, че при преработването на плода в сок се повишава биодостъпността на естествените съединения и антиоксиданти, които се намират в целия плод. Резултатите от настоящето изследване показват, че преработването на ябълките и гроздето в сокове променя защитния ефект срещу оксидативния стрес на съдържащите се в тях полифеноли, обясняват специалистите. В опити с хамстери учените установили, че дългосрочният прием на антиоксиданти, и най-вече на полифенолни съединения, предотвратява развитието на атеросклероза. БТА
|